Digitutorin 10 kultaista sääntöä

-
Digiohjauksessa pyrimme auttamaan kaikkia tasapuolisesti.
-
Odotathan vuoroasi rauhassa, autamme kun ehdimme. Jos ohjattavia on paljon, selvitämme jokaisen kanssa ongelman kerrallaan ja siirrymme seuraavaan.
-
Neuvomme arkisissa puhelimen, tabletin tai tietokoneen ongelmatilanteissa.
-
Ohjauksissamme noudatamme vaitiolovelvollisuutta ja luottamuksellisuutta.
-
Me emme tiedä kaikesta kaikkea, emmekä ole alan ammattilaisia, vaan tarjoamme vertaistukea digilaitteiden käyttäjinä.
-
Emme voi vastata puhelin- ja verkkoliittymien ongelmiin, silloin pitää kääntyä oman operaattorin puoleen.
-
Emme käsittele arkaluontoisia asioita, kuten verkkopankin käyttöä tai rahaan liittyviä asioita, verkkopankkiin liittyvissä asioissa voi ottaa yhteyttä omaan pankkiin.
-
Ohjauksen asiakkaana olet aina itse vastuussa omasta laitteestani ja sen ohjelmistoista, digiohjaaja ei ole vastuussa sinun laitteistasi.
-
Digiohjauksessa pyritään siihen, että ohjattava tekee ohjaustilanteessa toimenpiteet itse. Näin oppii paremmin ja tekeminen itsessään jää paremmin muistiin, kuin vain vierestä seuraaminen.
-
Digiohjauksen tavoitteena on, että jatkossa älylaitteen käyttäminen onnistuu yksin tai kevyemmällä tuella.